Kenelle:
Jokaiselle myyjälle
Taustaa:
1) Etämyynnin merkitys on kasvanut, vaikka korona joskus helpottaakin
2) Asiakas valitsee, millä tavalla haluaa kohdata
3) Moni turhaan arastelee soittotyötä
4) Kameran edessä esiintyminen on monelle vierasta. Enää ei riitä, että osaa laittaa Teamsin päälle
5) Asiakas päättää kohtaamistavan, vaikka koronakuona helpottaakin. Kaikki tavat pitää hallita!
Tavoitteet:
1) Osallistuja ymmärtää soittotyön merkityksen ihan uudella tavalla
2) Puhelinmyyntiin tulee rohkeutta ja tavoitteellisuutta
3) Teams-myynti onnistuu paljon aiempaa paremmin, sillä esim. tekniikka ei enää jännitä liikaa
4) Etämyynnistä tulee lähikohtaamisen rinnalle luonteva tapa kohdata asiakas
Huomioitavaa:
1) Moni on yllättynyt siitä, kuinka kaavoihin kangistunut oma soittotapa on. Esimerkiksi ”Mika Pesonen tässä terve, onko hyvä hetki?” on yleinen, mutta heikko puhelun aloitus
2) Valmennuksen myötä tekosyyt olla soittamatta tai videoyhteyden hylkäämiseen eivät enää ole totta
3) Valmennus toteutetaan vain etänä
4) Moniosaisena toteutettu valmennus mahdollistaa käytännönläheiset välitehtävät